Projecten 2012

In 2012 hebben de volgende projecten ondersteuning van de Stichting A-wareness ontvangen.

Stichting A-wareness
zet de bloemetjes buiten

Donderdag 13 en vrijdag 14 december heeft de Stichting A-wareness figuurlijk de bloementjes buiten gezet. Als goede buur heeft Stichting A-wareness kerststerren langsgebracht bij zorgcentra in Culemborg, Heerenveen, Zeewolde en Gouda. In deze gemeenten is A-ware Food Group ook gevestigd. Met de kerststerren wil de Stichting A-wareness de feestdagen voor bewoners van de zorgcentra een extra feestelijk tintje geven. Daarnaast waren er kerststerren voor alle verzorgenden die zich dagelijks inzetten voor de zorg aan de bewoners. In Bodegraven, Heerenveen, Culemborg en Zeewolde heeft de Stichting A-wareness een wiel kaas bezorgd zodat bewoners, verzorgenden en vrijwilligers met de feestdagen kunnen genieten van een lekker blokje kaas.

Meneer Anker (bestuurslid van de Stichting A-wareness) is met zijn vrachtwagen Nederland rondgereden om kerststerren bij de zorgcentra te bezorgen. Bij ieder zorgcentrum heeft hij, samen met een collega van A-ware Food Group, de kerststerren uitgedeeld. De ontvangst was iedere keer anders. In Heerenveen was het groot feest. In Gouda stond de wasserij vol met waskarren met kerststerren zodat deze later aan bewoners en verzorgenden konden worden uitgedeeld. Het zorgcentrum in Zeewolde laat per mail weten ‘Namens alle cliënten en personeel hartelijk dank voor de kerststerren en de heerlijke kaas. Wij wensen u namens iedereen een fijne kerst toe en een gelukkig 2013!!!’. Kortom een mooi initiatief waarmee wij de Stichting A-wareness bijdraagt aan gezellige feestdagen voor de buren van A-ware Food Group.

Alle collega’s bedankt die hier aan hebben meegeholpen!

Kerstviering voor ouderen

De diaconie van de PKN streekgemeente De Voorhof te Kesteren heeft in december een kerstviering voor 125 senioren georganiseerd. Veel van deze senioren zijn alleenstaand. Extra aandacht en gezelligheid rond Kerst is dan zeer welkom. De viering was een groot succes en de bezoekers waren ontroerd bij de afsluiting van de viering vanwege de heerlijke maaltijd en de gezelligheid onderling.

De kerstviering is mogelijk gemaakt door zestien vrijwilligers, waaronder ook een medewerker van A-ware Food Group. Stichting A-wareness heeft ervoor gezorgd dat de gasten tijdens de lunch konden genieten van een lekker stuk kaas.

Kindervakantieland in Almere

De Stichting A-wareness €5000 gedoneerd aan Stichting Kindervakantieland. Deze stichting organiseert kampen  voor kinderen uit Almere die door hun thuissituatie met het eigen gezin niet of nauwelijks de mogelijkheid hebben om op vakantie te gaan. Deze kampen worden georganiseerd op landgoed de De Kemphaan  dat letterlijk in de achtertuin van het nieuwe pand van A-ware Food Group in Almere ligt.

Meer informatie over Stichting Kindervakantieland staat op www.kindervakantieland.nl

Jeugdorkest MARIEKE

Bij Jeugdorkest MARIEKE uit Kapel Avezaath kunnen kinderen een muziekinstrument leren bespelen. Bovendien leren de kinderen spelenderwijs samenwerken door samen in een orkest te spelen. Het orkest oefent in haar eigen verenigingsgebouw de Kapelhof. Jaarlijks organiseert Jeugdorkest Marieke een bazaar om geld in te zamelen voor de vereniging. Onderdeel van deze bazaar is een verloting. Stichting A-wareness heeft twee wielen (kazen) voor de verloting ter beschikking gesteld. Meer informatie over jeugdorkest MARIEKE op www.jeugdorkestmarieke.nl.

De Boer op

Op 19 oktober heeft de Stichting A-wareness samen met Soda Producties ‘ De Boer op’ georganiseerd.  Met zestig kinderen en ouders zijn we naar boerderijen in Kockengen en Haarzuilens geweest.

Klik hier voor een verslag van deze bijzondere dag.

Ambachtenmarkt Zorgcentrum Zuwe Maria-Oord

In oktober 2012 bestaat het zorcentrum Zuwe Maria-Oord 75 jaar. In oktober wordt daarom een speciale feestweek georganiseerd. De Stichting A-wareness heeft op 10 oktober meegewerkt aan de "ambachtenmarkt". A-ware collega's Arie Anker en Gert Roseboom hebben de bewoners alles over kaas vertelt. Uiteraard kon iedereen genieten van een heerlijk blokje kaas.

Flipje op wielen

De vereniging Flipje op Wielen is actief in Tiel en omgeving. Deze vereniging organiseert toertochten voor mindervaliden die gebruik maken van een electrische rolstoel of scootmobiel. De toertochten gaan door de Betuwe en zijn een uitje voor de deelnemres die soms ook met eenzaamheid worden geconfronteerd. De deelnemers aan de tochten van 'Flipje op Wielen' zijn te herkennen aan de felgroene hesjes met daarop het logo van 'Flipje op Wielen'.

Daarnaast organiseert deze vereniging rijvaardigheidscursussen voor gebruikers van electrische rolstoelen en scootmobiels.

Wij wensen de deelnemers aan de toertochten veel veilige kilometers en ondersteunen dit initiatief met €500.

Corsoclub Culemborg

De corsoclub Culemborg heeft in september 2012 meegedaan aan diverse corso's in de Betuwe. Op de corsowagen waren zeepaarden op de bodem van de zee te zien. De wagen is gebouwd door vrijwilligers en bestaat volledig uit zaden, groenten en fruit. De Stichting A-wareness heeft ervoor gezorgd dat de vrijwilligers tijdens de bouw konden genieten van een goed stuk kaas.

Meer informatie en foto's op: www.corso-culemborg.nl

Shantyfestival in Woerden

Op 24 en 25 augustus 2012 was in het centrum van Woerden het Shantifestival/Havendagen. Een gezellig evenement met onder meer zeven shantykoren, veertig slepers, vijftien opduwers en een nostalgisch kinderparadijs. Dit evenement is mogelijk door de inzet van veel vrijwilligers. De Stichting A-wareness heeft de afsluitende BBQ voor alle vrijwilligers financieel ondersteund. Daarnaast konden de kinderen op het kinderparadijs een gratis een ritje maken net de zweefmolen.
Dit evenement is door zeemans- en shantykoor Bravour georganiseerd. Meer informatie over dit koor en foto’s op www.bravour.nl

24 uur van Woerden

Het team van Kromwijk Electrotechniek heeft tijdens de 24 uur van Woerden geld ingezameld voor kankerpatiënten. De Stichting A-wareness heeft dit team met €1000 ondersteund. Lees meer...

Voedselpakketten naar Oost Europa

Het doel van de Dorcas Voedselactie is zoveel mogelijk voedsel inzamelen voor de allerarmsten in Oost-Europa. In Nederland worden, onder meer via acties in supermarkten, levensmiddelen ingezameld. Vrijwilligers stellen van deze levensmiddelen voedselpakketten samen. Deze voedselpaketten worden vervolgens per vrachtwagen naar organisaties in Oost Europa gebracht die voor de verdere verspreiding zorgen.

De Stichting A-wareness ondersteunt dit initiatief met €800. Dit bedrag wordt gebruikt voor brandstof tijdens een transport van voedselpaketten naar Oost Europa.

Meer informatie op www.dorcasvoedselactie.nl.

Inloophuis 'Leven met Kanker'

De Stichting A-wareness doneert de komende drie jaar €1000 per jaar aan het inloophuis 'Leven met Kanker' in Woerden. Het inloophuis is blij met deze steun: “Structurele  steun is voor ons Inloophuis van zeer grote waarde.” Lees meer...

Hulptransport Hervormd Bodegraven

Hervormd Bodegraven heeft hulpgoederen (denk aan kleding en rollators) voor Roemenië ingezameld. De Stichting A-wareness heeft een vrachtwagen ter beschikking gesteld om de hulpgoederen naar Roemenie te vervoeren. Ook de brandstof is door de Stichting betaald. A-ware chauffeur Pieter een week vakantie genomen om de hulpgoederen samen met een collega-chauffeur naar Roemenië te brengen. Lees meer...