Projecten 2018

Wintertassen

Jaarlijks maakt Stichting A-wareness goedgevulde tassen klaar voor mensen die dat kunnen gebruiken. Deze kerst hebben we meer dan 125 kinderen blij kunnen maken met een leuke wintertas. Een aantal leden van het bestuur heeft zich ingezet om een leuke inhoud bij elkaar te zoeken en de tassen klaar te maken.

Goed gevulde boodschappentassen voor Stichting Mensen in nood

Ook dit jaar heeft Stichting Mensen in nood goedgevulde kerstpakketten uitgedeeld aan mensen die dit goed konden gebruiken. Stichting A-Wareness heeft dit initiatief ook dit jaar weer ondersteund met lekkere producten.

Kaas en raceauto's voor boodschappenhoek Urk

De boodschappenhoek op Urk is een voedselbank voor mensen die financieel niet genoeg draagkracht hebben. Er maken steeds meer mensen gebruik van de boodschappenhoek en financiële middelen en voedingsmiddelen zijn dan ook meer dan welkom. De Stichting heeft de boodschappenhoek dit jaar gesponsord met kaas en raceauto’s.

A-wareness Day 2018

Zaterdag 2 juni 2018 hebben meer dan 100 vrijwilligers zo'n 200 gasten een mooie dag bezorgd in Dierenpark Amersfoort. Te gast waren ouderen, mensen met een beperking en gezinnen. De vrijwilligers waren medewerkers van A-ware Cheese, A-ware Fresh Dairy, Bouter Group, AB Transport Group en de leveranciers Nilfisk, Smurfit Kappa en Imagro. Ook had een aantal A-ware melkveehouders zich aangemeld als vrijwilliger.

De gasten werden ontvangen met koffie en thee met een lekkere koek. Tussen de middag stond de lunch met onder meer broodjes en friet klaar. Ook kregen gasten en vrijwilligers een lekker glaasje melk of karnemelk gemaakt in Coevorden. De hele dag konden de gasten samen met hun vrijwilliger door de dierentuin wandelen en genieten van alle dieren. De dag werd afgesloten met een glaasje fris en borrelhapjes gemaakt bij Borrelgemak in Almere.

Wij kijken terug op een geslaagde A-wareness Day. Het was een mooie dag en we hebben genoten van de enthousiaste reacties van gasten en vrijwilligers. Alle vrijwilligers bedankt voor jullie hulp! Ook een woord van dank voor alle verzorgenden van de zorginstellingen die hebben gezorgd dat alle bewoners onbezorgd van deze dag konden genieten!

Bijdrage voor beterboeken

Bureau Meteau maakt boeken voor kinderen in het ziekenhuis. Deze beterboeken informeert kinderen die bijvoorbeeld een ziekenhuisopname krijgen wat hen te wachten staat. Stichting A-wareness heeft een financiële bijdrage geleverd voor deze boeken.

Sinterklaascadeau voor 's Heeren Loo

’s Heeren Loo is een organisatie die mensen met een verstandelijke beperking helpt een zinvolle invulling te geven aan hun dagbesteding/leven. Voor het jaarlijkse Sinterklaasfeest heeft de stichting een financiële bijdrage geleverd voor de aankoop van Sinterklaascadeaus.

Kerstdiner JP van den Bent Stichting

De JP van den Bent Stichting organiseerde een kerstdiner voor kinderen  met een licht verstandelijke beperking en hun ouders. Stichting A-wareness heeft een financiële donatie gedaan voor een smakelijk kerstdiner.

Kaas voor kerstpakketten Stichting Freecycling

Stichting Freecycling verzorgt jaarlijks kerstpakketten voor gezinnen die het niet breed hebben. Vanuit Stichting A-wareness zijn 150 stukken kaas voor in de pakketten gedoneerd.

Kaas voor kerstpakketten oudste inwoners Ophemert

De Prins Willem Alexander school in Ophemert heeft voor de 40 oudste inwoners van Ophemert een kerstpakket gemaakt. Hiervoor heeft Stichting Awareness mooie stukken kaas gedoneerd.

Rode Kruis Dag van de ontmoeting

In oktober was de jaarlijkse Dag van Ontmoeting / Ziekendag van Rode Kruis Zeist-West. Meer dan 140 mensen, voornamelijk ouderen, hebben genoten van een mooie dag. Sommige gasten kwamen zelfstandig. De andere gasten zijn door vrijwilligers van het Rode Kruis opgehaald. Veel gasten zien elkaar alleen op deze bijzondere dag. De dag begon met een kerkdienst. Daarna stond de lunch klaar en de dag werd afgesloten met een toneelstuk uitgevoerd door de vrijwilligers van het Rode Kruis. Deze dag is ondersteund met zuivel en kaas voor de lunch.

Snoezelmuur voor bewoners Coloriet

Een  snoezelmuur is voor de bewoners een mooie manier van zintuigenactivering. De fluorescerende panelen zijn visueel aantrekkelijk en nodigen uit tot aanraken. Ook de bewoners in rolstoel kunnen erbij. Stichting A-wareness heeft een financiële bijdrage gedaan voor het realiseren van deze snoezelmuur voor bewoners van verpleeghuis Coloriet in Lelystad.

Jazzmiddag in verzorgingstehuis De Beukenhof

Verzorgingstehuis De Beukenhof organiseert jaarlijks vaartochten voor bewoners van De Beukenhof en andere ouderen. Om het vaarseizoen af te sluiten en de vrijwilligers te bedanken is er een jazzmiddag georganiseerd. Vanuit de Stichting zijn er borrelhapjes gedoneerd.

Kinderkamp Zuidoost Drenthe

Stichting Kinderkamp Zuidoost Drenthe (SKZOD) organiseert jaarlijks een zomerkamp voor kinderen voor wie het vanuit de thuissituatie niet mogelijk is om op vakantie te gaan, of die een weekje vakantie goed kunnen gebruiken. Stichting A-wareness ondersteunt deze kinderkampen met zuivel en kaas.

Stichting Kinderkampen

Stichting Kinderkampen organiseert jaarlijks zomerkampen van kinderen van groep 3 t/m 8 uit Eindhoven en omstreken. Ook dit jaar hebben we dit initiatief ondersteund met lekkere zuivel en kaas voor de lunch en het ontbijt.

Kinderkamp in Bladel

In Bladel wordt jaarlijks een kinderkamp georganiseerd voor kinderen waarvan de ouders financieel niet in staat zijn om een kinderkamp te betalen. Ook dit jaar is door de Stichting kaas gedoneerd voor ontbijt en lunch.

Willeke Alberti in Mariënbosch

Vorig jaar werd de 70ste verjaardag van Mariënbosch gevierd. De Stichting Vrienden van Mariënbosch hebben een optreden van Willeke Alberti geregeld voor alle bewoners en “aanleuners”. Stichting A-wareness heeft deze mooie dag ondersteund met lekkere hapjes.

Huis van Alles

In ieder dorp binnen de gemeente Bodegraven-Reeuwijk is een Huis van Alles waar jong en oud diverse activiteiten ondernemen en samenkomen. Zo worden er ook muzieklessen gegeven voor jong en oud. Stichting A-wareness heeft een financiële bijdrage geleverd voor nieuwe geluidsapparatuur.

Vegetarisch buffet buurtfeest Culemborg

Op 30 juni heeft het jaarlijkse buurtfeest in Culemborg plaatsgevonden. Naast de speurtocht door de wijk hebben de buurtbewoners met elkaar genoten van een vegatarisch buffet. De Stichting heeft dit initiatief ondersteund met lekkere (vegetarische) hapjes.

Kinderpleisters voor Ziekenhuis Eindhoven

Stichting A-wareness heeft een initiatief ondersteund voor kinderpleisters in het ziekenhuis in Eindhoven. In verband met bezuinigingen heeft het ziekenhuispleisters voor kinderen wegbezuinigd. Met een financiële bedrage kunnen de artsen en verpleegsters in het ziekenhuis weer vrolijke pleisters plakken.

Zuivel voor zorggroep op boerderij familie De Jong

Melkveehoudster Janny de Jong ontving een groep cliënten van zorggroep Sceltie uit Apeldoorn. De cliënten konden alles leren over de boerderij, weidevogels, koeien en geiten en er was tijd om trekker te rijden. Stichting A-wareness leverde lekkere zuivel voor een vrolijke lunch.

Nienoord Truckrun

Jaarlijks organiseren de Nienoord Truckers een gehandicaptenrun. Tijdens deze toertochten met vrachtwagens is de bijrijderstoel bestemd voor mensen met een beperking. Voor de bijrijders is het een unieke ervaring om met een vrachtwagen, vaak luid toeterend, door de regio te rijden. Chauffeurs van AB Transport Group reden mee met de Truckrun.

Voedselloket Almere

De stichting heeft het voedselloket in Almere finaniceel ondersteund voor aanschaf van houten kratten, papieren tassen, promotiemateriaal, reclamecampagnes en de 'ontmoetingsplek' zelf. Daarnaast is de donatie ten goede gekomen aan de biologische moestuin. Denk aan materialen/middelen voor de verdere professionalisering.

Koningsochtend in Linschoten

In Linschoten heeft Stichting A-wareness een koningsochtend voor ouderen financieel ondersteund. Met de bijdrage zijn de gasten voorzien van eten en drinken en kon een mooie locatie gehuurd worden. De gasten hebben genoten van een goed verzorgde dag.

De Boer op Noord

De Boer op Noord stimuleert scholen om bij boerenbedrijven langs te gaan om zo meer te leren over de werkzaamheden en het leven op de boerderij. Dit gaat op vele vlakken samen met boerderijeducatie.nl, wat via verschillende instanties/opdrachtgevers wordt gepromoot.