Projecten 2019

Wildnights uitje voor Stichting Cosis

Op zaterdag 21 december heeft een groep kinderen van Stichting Cosis genoten van een bezoek aan Wildlands Emmen, aangeboden door Stichting A-wareness. Een verslag van de kinderen zelf:

We zijn zaterdagmiddag verrast met een bezoekje aan Wildlands. In het donker, wat een leuke ervaring.
Er was een show die heette de suikerfabriek, we vonden dat heel leuk. Het was een leuk verhaal. Ook mochten we daar wat eten, we hebben patat gehad.
En toen zijn we naar de vlindertuin geweest, was leuk, vogeltuin was leuk, apentuin leuk en naar de bootjes was leuk. We vonden eigenlijk alles leuk, er was ook schmink met glow in de dark.
We hebben rondgelopen en toen aan het eind naar binnen geweest om te spelen met alle kinderen.
En we hebben een aquarium gezien met schildpadden en vissen. En iedereen vond het leuk.
En we waren moe toen we weer terug kwamen van Wildlands. En we hebben een watershow gezien en veel foto’s gemaakt en video’s.

Sint & Piet op bezoek bij Stichting Bezoek&Co

Stichting Bezoek&Co te Leeuwarden kreeg op woensdag 4 december bezoek van Sinterklaas en Piet. Bezoek&Co zet zich in voor eenzame ouderen, die wekelijks worden bezocht door vrijwilligers. Het was een gezellige bijeenkomst waar Sinterklaas voor alle vijftig deelnemers een presentje had. Dankzij een donatie van Stichting A-wareness konden naast de warme chocolademelk, pepernoten en speculaas, ook heerlijke borrelhapjes worden gepresenteerd. Deze vielen zo in de smaak dat er vrijwel niets overbleef.

Waakmanden voor Julia Jan Wouters Hospices

Op dinsdag 19 november werd de eerste waakmand uitgereikt bij het Julia Jan Wouters Hospice in Heerenveen (zie foto). Een prachtig en waardevol moment met veel dankbare mensen.

Een waakmand is een mand gevuld met spullen die ondersteuning geven aan de familie tijdens de laatste dagen van hun naaste. En gericht op het bieden van comfort aan de stervende of aan de naasten. Zo is de mand gevuld met bijvoorbeeld een fleecedeken, kaarsen, massageolie, verzorgingsproducten en tijdschriften. De waakmand is een initiatief van het hospice en gefinancierd door Stichting A-wareness.

Boerderijbezoek

Op 4 oktober (de nationale dierendag) werden 25 bewoners van Talma Hiem verrast bij familie de Jong op de boerderij in Haskerdijken. De boerin heeft er samen met haar twee stagiaires ervoor gezorgd dat deze oudjes (leeftijden van 80 tot 95 jaar) een onvergetelijke dag hebben gehad.

Na een ontvangst met koffie en thee… en een inleiding van de boerin, hebben ze zich van 10.00 uur tot 14.00 uur goed vermaakt met praten en knuffelen van dieren. Tussendoor stond er een heerlijke lunch klaar met zelfgemaakte erwtensoep en heerlijke producten van Royal A-ware gesponsord door Stichting A-wareness (o.a. Kaas, Zuiveldrink, Toetjes en natuurlijk Tapas). En dit alles midden in de koeienstal, waar ze het lekker vonden ruiken en bijna iedereen riep: ‘We hebben in geen tijden zo lekker gegeten!’

Kortgezegd, het was een fantastische dankbare dag! Door een scherm in de zaal van Talma Hiem, worden de bewoners elke dag nog herinnerd aan deze mooie en vooral gezellige dag.

Goodiebags

Ook dit jaar hebben we weer goodiebags beschikbaar voor gezinnen en kinderen die een steuntje in de rug verdienen. Denk hierbij aan gezinnen die het financieel moeilijk hebben, maar ook aan families die getroffen zijn door ziekte. Of kinderen die vanwege een andere reden weer even een glimlach op hun gezicht verdienen.

Door o.a. de donaties van vrienden van Stichting A-wareness hebben we in totaal 200 tassen kunnen samenstellen. Ondertussen is er al een groot deel uitgedeeld!

Ken jij een gezin, kind of misschien zelfs een collega die een lastig jaar achter de rug heeft en wel een leuk pakketje kan gebruiken? Laat het ons dan weten! Stuur een mail met korte toelichting naar Stichting A-wareness via info@stichtinga-wareness.com

De tassen zijn dit jaar samengesteld voor gezinnen, kids tot 12jaar en tieners.

Spanning en plezier met Circus Alexander

Op zaterdag 5 oktober presenteerde Stichting A-wareness in Hoogeveen Circus Alexander. Twee keer een volle zaal met zeer enthousiast publiek. De gasten werden verwelkomd door de circusdirecteur en het bestuur van Stichting A-wareness. Voorzien van popcorn en een drankje kon jong en oud genieten van een leuke, spannende en grappige voorstelling in de gezellige circustent. Een voorstelling vol afwisseling met clown Frenkie, muzikanten, een acrobaat, jongleur en goochelkunsten. Het was een mooie dag! Kijk hier voor de fotoimpressie.

Kinderkamp 2019

Kinderkamp 2019 was weer een succes. Kinderkamp is een kampweek voor basisschool leerlingen, die voor een klein bedrag toch nog een week op vakantie kunnen. Stichting A-wareness heeft een financiële bijdrage geleverd voor de aanschaf van een filmcamera en muziekbox

De muziekbox wordt gebruikt voor spellen, bonte avond en gezelligheid in het kamphuis. Goed voor nog vele jaren plezier! Met de camerabeelden maakt de organisatie jaarlijks een film. Hiermee krijgen de kinderen een herinnering aan de kampweek en hebben de ouders ook een beeld bij alle leuke verhalen.

Smart TV voor bewoners Tuinzicht

Daar staat hij dan! De Smart TV. De bewoners van Tuinzicht afdeling De Horst genieten er veel van. Door gebruik te maken van de apps op de TV zien en horen de bewoners nu passende films, muziek en beelden. Het team en de bewoners zijn dankbaar dat dit dankzij Stichting A-wareness gerealiseerd kon worden.

Weer een super geslaagde A-wareness Day

Zaterdag 15 juni 2019 vond voor de 6e keer the A-wareness Day plaats. Ditmaal in Ouwehands dierenpark in Rhenen. We hebben in totaal meer dan 600 gasten en vrijwilligers mogen verwelkomen. Onder de gasten waren senioren, kinderen met een beperking en gezinnen voor wie het niet zo vanzelfsprekend is om een dagje naar de dierentuin te gaan.

In de ochtend tijdens de opbouw was gelukkig alle regen al gevallen en toen de eerste bus met gasten de parkeerplaats opdraaide brak de zon door. De gasten genoten zichtbaar van het mooie park, het eten en drinken, de dieren en van elkaar. Het enthousiasme van de vrijwilligers was aanstekelijk waardoor we aan het einde van de dag tevreden gasten uit konden zwaaien, maar natuurlijk niet voordat ze voorzien waren van een mooie pluche panda als aandenken.

Iedereen bedankt voor de hulp, inzet en aanwezigheid, en we zien jullie graag volgend jaar weer terug!

Benieuwd naar de foto's? Bekijk deze albums: